مهارت های مورد نیاز قرن بیست و یکم

مهارت های ضروری قرن بیست و یکم

مهارت های ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم :

  1. یادگیری مهارت کامپیوتر پایه یا ICDL .
  2. یادگیری مهارت یک زبان بین المللی مثل انگلیسی .
  3. کنترل حواس پرتی یا به عبارتی مهارت تمرکز در کار را بیاموزید .
  4. یادگیری مهارت تفکر بلند مدت .
  5. یادگیری مهارت های مدیریت زمان .

روش های بالا بردن تمرکز :

اولین مهارت ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم 

برای بالا بردن تمرکز و از بین بردن حواس پرتی :

  1. از همه در ۹۰ دقیقه ای که میخواهید بر روی یک موضوع مثلا نوشتن اهدافتان که در یک نوشته به صورت  جداگانه در مورد آن توضیح داده ام تمرکز کنید ، تلفن همراه خود را از خودتان دور کنید و در حالت بی صدا قرار دهید.
  2. به تمام پیشنهاد ها و درخواست هایی که فقط باعث به هدر رفتن زمان و انرژیتان می شود ، نه بگویید.
  3. برای خودتان یک محیط ساکت و فضایی بدون حواس پرتی بسازید و برروی موضوع خود تمرکز کنید.

بعد از انجام این سه مرحله نتایج عجیبی را در پیشرفت کارهای خود مشاهده خواهید کرد.

مدیریت زمان

دومین مهارت ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم 

همانطور که در جریان هستید ، ما انسان ها از بدو تولد کرنومتر عمرمان شروع می شود .و ثانیه های عمرمان سپری می شود.

پس زمان بالاترین ثروتی است که از لحظه ی تولد در اختیار داریم ، پس زمان و ثانیه های زندگی ما بسیار با ارزش هستند و باید مدیریت شوند. برای اینکه خیالتان از اینکه زمان خود را به خوبی مدیریت می کنید  راحت باشد هر زمان که در حال انجام هر کاری هستید از خودتان بپرسید که آیا الان دارم بهترین استفاده را از زمان با ارزش عمرم میکنم؟ و جواب خود را بررسی کنید.

برای مدیریت کردن زمان داشتن یک سری مهارت ها الزامی است :

  1. لیستی از کارهای روزانه که برای رسیدن به هدفتان هستند را آماده کنید.
  2. کارهایی که لیست بندی کردید را اولویت بندی و شماره گذاری کنید.
  3. این لیست باید با زمان انجام آن کارها نوشته شوند .
  4. این لیست را همیشه باید از شب قبل برای فردا آماده کنید که وقتی صبح از خواب بیدار شدید دقیقا بدانید از چه کاری باید شروع کنید.
  5. در این لیست همیشه سعی کنید کارهایی که مهمتر و حیاتی تر هستند یا اینکه پیش نیازی برای مابقی کارها هستند را ابتدا انجام دهید ، و کارهایی که اولویت پایین تری دارند یا انرژی کمتری برای انجام آنها نیاز دارید را در آخر لیست روزانه بنویسید.

قانون پارکینگسون

این قانون بر روی فشرده کردن زمان انجام کار تاکید می کند. بایک مثال این قانون را بیشتر توضیح خواهم داد : اگر تصمیم گرفته اید که زمان خواندن یک کتاب را از شش روز به سه روز فشرده کرده اید انتظار نداشته باشید تلفن هایتان راهم در این فاصله پاسخ دهید ، ایمیل هایتان راهم چک کنید ، به درس بچه هایتان نیز رسیدگی کنید ، سریال موردعلاقه تان را هم ببینید و نتایج چشمگیری هم دریافت کنید .

راهکار بالا بردن بیشترین بهره وری از کارها

سومین مهارت ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم 

چگونه کارهایتان را به گونه ای انجام دهید که بهره وری بیشتری برایتان داشته باشد ؟

  1. فعالیت موردنظرتون رو انتخاب کنید.
  2. خودتان را در شرایطی که ایجاد حواس پرتی کند قرار ندهید .
  3. فقط بر روی یک فعالیت تمرکز کنید.
  4. زمان انجام کار را تا حد امکان فشرده و کوتاه کنید (همان قانون پارکینگسون )
  5. بعد از تمام شدن یک پارت زمانی که حدودا ۹۰ دقیقه می شود ، ده تا پانزده دقیقه استراحت کنید.

تفکر بلند مدت

چهارمین مهارت ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم 

این مهارت لازمه ی قوی تر شدن شما برای رشد و پیشرفت در محیط به شدت رقابتیه امروز می باشد. همه ی ما از بچگی داستان مورچه و ملخ یا خرگوش و لاک پشت را شنیده ایم ، که پیام هایی درمورد تفکر بلند مدت برای ما داشته اند.

اولین قدم برای داشتن تفکر بلند مدت این است که لیستی از کارهایی که در حال انجام آن ها هستید را تهیه کنید. به این موضوع توجه کنید که موفقیت اکثر شما در گرو حذف و متوقف کردن کارهایی است که نباید انحامشان دهید نه کارهایی که باید انجام دهید .

پس در قدم اول دست از انجام دادن کارهایی که نباید انجام بدید بردارید تا بتوانید پتانسیل و انرژی بیشتری برای خودتان آزاد کنید

تولید زمان

پنجمین مهارت ضروری و مورد نیاز قرن بیست و یکم 

بله درسته تولید زمان . الان با یک مثال برای شما توضیح خواهم داد فرض کنید که یک خیاط حرفه ای هستید و میتوانید از زمانتان برای دوخت لباس و کسب درآمد استفاده کنید و در کار خود متخصص تر شوید و درآمد بیشتری داشته باشید.

پس بهتر است که کار نظافت منزل را به شخص دیگری بسپارید یعنی دست از کارهایی که نباید انجام بدید بردارید ، درواقع با آزاد کردن زمانتان از انجام کارهای غیر ضروری و غیرحرفه ای هم زمان برایتان تولید می شود و هم کمتر خسته می شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *